Ziggo ziet klantaantallen en omzet stijgen
Afgelopen jaar heeft kabelaar Ziggo ondanks hevige concurrentie meer abonnees weten te strikken. Ook de totale omzet steeg in 2012 met 4% tot 1,53 miljard euro.
Omzetgroei voor kabelaar Ziggo
Donderdag heeft het beursgenoteerde Ziggo bekend gemaakt dat het 4% meer omzet heeft gedraaid. Ondanks een forse daling van de inkomsten van telefoongebruik kwam de omzet uit op 1,5 miljard euro. Daarnaast spreekt het kabelbedrijf van hevige concurrentie in Nederland, onder meer met KPN. Om de concurrentie enigszins de kop in te drukken zal Ziggo meer geld uitgeven aan marketing en het ontwikkelen van nieuwe producten.
De kabelaar stelt dat het aantal abonnees voor Alles-in-1-bundels (internet, televisie, telefonie) steeg met 134.000, een stijging van 10,6%. Daarmee heeft nu de helft van de Ziggo-klanten een dergelijk abonnement. Ook bij internetaansluitingen nam het aantal klanten over het hele jaar met 103.000 toe. Dat is een stijging van ruim 6%. De telefooninkomsten daalden echter wel met 9% in het vierde kwartaal.
Topman Bernard Dijkhuizen van Ziggo liet in een verklaring weten dat de cijfers in lijn zijn met de verwachtingen die het bedrijf had. De kabelaar zal de toenemende concurrentie opvangen door meer te investeren in marketing en nieuwe producten. “De concurrentie neemt al sinds het tweede kwartaal van vorig jaar toe, daarom hebben we besloten investeringen in productontwikkeling naar voren te halen", stelt Dijkhuizen. Daarvoor trekt Ziggo 320 tot 330 miljoen euro uit.