'Ziggo Muziek' gelanceerd
Kabelmaatschappij Ziggo heeft maandag een eigen online muziekdienst gelanceerd. Ben Saunders, winnaar van The Voice of Holland, kreeg het eerste abonnement uitgereikt.
Ziggo lanceert eigen muziekdienst en wordt daarmee concurrent van Spotify
Sinds maandag heeft Ziggo er een nieuwe online muziekdienst bij genaamd Ziggo Muziek. De applicatie is beschikbaar voor mobiele apparaten (iOS en Android) en via de eigen website van de provider. Voor 4,95 euro per maand kunnen klanten beschikken over een variant die alleen geschikt is voor thuisgebruik. Daarnaast kan worden gekozen voor het Ziggo Muziek Overal abonnement, deze kost net als Spotify Premium 9,95 euro per maand.
De kabelaar wil zich onderscheiden van andere concurrenten zoals Spotify, door een groot aanbod aan Nederlandstalige muziek aan te bieden. Ziggo heeft hiervoor een eigen redactie samengesteld, die zich bezighoudt met het Nederlandstalige aanbod.
Pieter Vervoort, VP Innovatie van Ziggo: “Onze klanten willen dingen ervaren, beleven en vervolgens die belevenis of ervaring delen met hun vrienden. Technisch realiseren wij dit door het gebruik van onze diensten overal mogelijk te maken. Inhoudelijk doen wij dit door onder andere het beleven van muziek in allerlei vormen mogelijk te maken. Het bijwonen van optredens in de Ziggo Dome en Club Ziggo, het luisteren en kijken naar muziek via Ziggo Xite en via Ziggo interactief met een grote collectie muziekvideo's van Nederland. En nu ook via streaming muziek en de bijbehorende apps. Daarmee is de cirkel rond.”
De nieuwe streamingsdienst wordt door Ziggo in samenwerking met het Noorse WiMP aangeboden. Tevens is het mogelijk om muziek offline op te slaan voor als er geen internetverbinding is. Dit geldt echter alleen voor afnemers van het duurste abonnement: Ziggo Muziek Overal.