Ziggo kampt tweemaal met storing
Ziggo heeft het afgelopen weekend tot twee keer toe last gehad van een grote storing. Veel klanten van de internetprovider klaagden over een trage verbinding, terwijl anderen helemaal geen internetverbinding hadden. Ook de klantenservice van Ziggo was door de storing moeilijk bereikbaar.
Ziggo-klanten kregen zowel vrijdag als zaterdag te maken met een landelijke storing
Ziggo kampte voor het eerst met een storing van het internet op vrijdag 24 februari. Volgens de provider waren de problemen van deze storing te herleiding tot ongeregeldheden bij internetknooppunt AMS-IX. Deze wist echter van niets. De storing werd in de loop van de dag opgelost.
De storing van vrijdagavond was amper achter de rug of het regende nieuwe klachten bij de provider. Op het hoogtepunt van de storing, rond 23.00 uur, kwamen er bijna 700 meldingen binnen. Dit terwijl de klantenservice van Ziggo ook onbereikbaar was door de problemen. Alle internetverbindingen van Ziggo-klanten lijken het weer te doen zo na het weekend. Overigens hebben niet alle klanten te maken gekregen met niet of traag functionerend internet.
Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 27 februari 2017.