Vodafone investeert flink in mobiel internet
Met ruim 250 miljoen euro aan nieuwe investeringen wil Vodafone de concurrentieslag aangaan op het gebied van mobiel internet. Grotere databundels en nieuwe mobiele tv-apps moeten de strijd aangaan met o.a. KPN.
Vodafone trekt opnieuw 250 miljoen euro uit voor mobiele sector
Provider Vodafone gaat flink investeren in mobiel internet. Met grotere databundels en nieuwe mobiele tv-apps openen ze de concurrentie op KPN, T-Mobile, Ziggo en UPC. In totaal wil de provider zo’n 250 miljoen euro uittrekken om marktaandeel te winnen op de mobiele markt. “Mobiel betalen met je smartphone lijkt nu al heel wat, het is echt maar het begin van de volgende revolutie”, zegt Bart Hofker, directeur consumentenzaken bij Vodafone.
Tegenwoordig wil iedere consument gebruik kunnen maken van mobiel internet, waar en wanneer men wil. Het LTE-netwerk moet het voor iedereen mogelijk maken om bijvoorbeeld video’s sneller te kunnen bekijken op een smartphone of tablet. Hofker wil klanten vooral op een persoonlijke manier warm maken voor deze diensten door kortingen aan te bieden die consumenten ontvangen op hun mobiele apparaat, wanneer zij in een winkel of restaurant staan.
Vodafone wist in het tweede kwartaal opnieuw marktaandeel te winnen op KPN, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper. Het Britse telecomconcern laat hiermee zien dat het over voldoende middelen beschikt, zeker nadat de provider dit jaar de overname van Cable & Wireless aankondigde.
Eind juli meldde Vodafone al dat het bedrijf meer wil investeren in het Nederlandse netwerk. De 250 miljoen euro die hiervoor is uitgetrokken, is dan ook geen verrassing. Een jaar eerder trok Vodafone namelijk hetzelfde bedrag uit voor investeringen in mobiel internet.