UPC moet kosten diensten duidelijker communiceren
UPC moet de kosten voor digitale diensten beter communiceren, zo blijkt uit twee rechtszaken aangespannen door KPN en Tele2. In reclames van UPC werd niet de totale prijs gecommuniceerd bij het afnemen van analoge kabelpakket.
Concurrenten houden elkaar goed in de gaten.
Door twee rechtszaken, aangespannen door KPN en Tele2, moet UPC in voortaan nog duidelijker communiceren welke diensten ze aanbieden en tegen welk tarief. Zo moet het duidelijk zijn dat men alleen televisie kan kijken bij UPC als men het standaard, analoge, kabelpakket afneemt van ongeveer 17 euro per maand. Enkel een losse dienst afnemen bij UPC kan dus niet, het adverteren met 4 euro per maand voor een dienst is dus volgens de rechter niet in de haak.
Voor KPN, Tele2 en andere concurrenten van UPC houden elkaar goed in de gaten of men op een eerlijke en duidelijke manier reclame maakt. Ook KPN maakte misleidende reclame, zo kon er voor bijna 10 euro per maand digitale televisie worden gekeken via KPN. Wat KPN echter niet duidelijk maakte is dat er een verplicht internetabonnement afgesloten moest zijn alvorens men van het aanbod a 10 euro per maand gebruik kon maken.