Twitter is booming in Nederland
Het aantal twitteraars in Nederland is in nog geen jaar tijd ruim verdubbeld. Begin februari 2011 maakten 420.000 Nederlanders gebruik van Twitter.
Twitter is booming in Nederland.
In juli 2010 waren er nog maar 190.000 twitteraars in Nederland. Mede door het televisieprogramma The voice of Holland steeg dit aantal tot 340.000 in oktober en dus 420.000 vorige maand.
Twitter is een social media concept waarbij de gebruikers de hele dag door allerlei korte berichtjes online zetten, die dan door hun volgers, zogeheten followers, gelezen kunnen worden. Door gebruik te maken van bepaalde tekens als @ en # kun je bepaalde personen of bepaalde groepen bereiken.
De groei van Twitter is vooral te danken aan de jongere internetgebruikers tot 30 jaar. Ook is het zo dat er meer mannen met een twitteraccount zijn dan vrouwen. In nederland is de verdeling ongeveer 60% mannen, 40% vrouwen.
Tegelijkertijd maakte trendzoeker Twirus de top 100 bekend met de Nederlanders met de meeste volgers. Dj's Armin van Buuren en Tiësto voeren deze ranglijst aan, met zo'n 300.000 internationale volgers. In deze top 100 zit welgeteld één bedrijf, KLM met 88.000 volgers. Verder zijn media concepten zoals kranten, televisieprogramma's of nieuwssites wel populair.
Uit een onderzoek van Comscore werd onlangs duidelijk dat Twitter het hoogste bereik ter wereld realiseert in Nederland. De chatdienst bereikt 22,3 procent van de bevolking van 15 jaar en ouder.