Triple play klanten bevelen provider aan
Klanten met een triple play pakket zijn het meest geneigd hun aanbieder aan te bevelen aan familie, vrienden en collega’s. Dit blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel in het 2e kwartaal van 2011.
Onderzoek naar aanbevelingen voor triple play.
Een triple play pakket houdt in dat er één abonnement bij één provider is voor de drie diensten telefonie, internet en digitale televisie. Klanten met een triple play pakket zijn geneigd deze aan te bevelen. Met behulp van de vraag “Hoe waarschijnlijk is het (op een schaal van 0 tot 10) dat u uw aanbieder zou aanbevelen aan een vriend of collega?” werd in het onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel de Net Promoter Score (NPS) berekend. De NPS is een eenvoudige manier om de klantloyaliteit te meten en is, indien positief, een mogelijke indicator voor stabiele groei van het merk.
Uit het onderzoek, waaraan 6400 klanten meededen, blijkt dat klanten die de diensten van losse aanbieders afnemen of een pakket hebben van twee diensten, een lagere NPS hebben dan klanten die een triple play pakket afnemen.
Bij de triple play providers heeft Delta met ZeelandNet, gevolgd door Ziggo, de beste NPS. Tele2, UPC en KPN hebben binnen triple play een lagere NPS dan het marktgemiddelde van -15.
XS4ALL heeft de beste NPS van alle vaste telecomaanbieders. De enige andere provider met een positieve NPS is Delta met ZeelandNet. CAIW ontvangt de slechtste NPS van zijn klanten.