Triple play groeit sterk in populariteit
Inmiddels heeft ruim de helft van de Nederlandse huishoudens een triple play abonnement. Ruim 53 procent neemt internet, televisie en telefonie af bij één provider. Triple play wordt door providers als Ziggo, KPN en UPC aangemoedigd en dat doet de populariteit van het abonnement ten goede.
Flinke toename van het aantal triple play-klanten in het vierde kwartaal van 2013
Uit onderzoek door Telecompaper blijkt dat in het vierde kwartaal van 2013 meer dan de helft (53%) van de Nederlandse huishoudens een triple play abonnement had bij dezelfde provider. Daarvan heeft 6 procent ook een abonnement op mobiele telefonie (quad play). Triple play: internet, televisie en telefonie van één provider is populair. Volgens het onderzoek van Telecompaper zijn Ziggo, UPC en KPN het meest succesvol geweest in het aantrekken van nieuwe triple play-klanten. Opvallende stijger onder de triple play-aanbieders is KPN-dochter Telfort.
Grote providers trekken meeste triple play-klanten
De meeste triple play-abonnementen worden echter bij de grote providers Ziggo, UPC en KPN afgesloten. Zes van de tien klanten bij deze providers gaat voor het triple play abonnement. Bij de kleinere providers Tele2 en Online is dat een kwart van de klanten.
Telfort opvallende stijger
Telfort won in het laatste halfjaar ook flink aan triple play-klanten. Een vijfde van de klanten abonneerde zich in de afgelopen zes maanden op dit pakket. Daarnaast scoort de provider ook het hoogst op het gebied van klanttevredenheid, evenals Ziggo. Beide providers worden namelijk het meest door hun klanten aanbevolen aan anderen. Provider Online had met -23 de laagste Net Promotor Score (NPS).
Het onderzoek van Telecompaper is gebaseerd op de uitkomsten van het Telecompaper Consumer Panel in het vierde kwartaal van 2013. Aan het onderzoek deden 14.500 consumenten mee in de leeftijd 12 tot 80 jaar.