Tele2 zegt ‘zwarte schaap’ definitief vaarwel
Vanaf vandaag is Frank het ‘zwarte schaap’ niet meer het boegbeeld van Tele2. Eerder kondigde de provider al aan Frank na 5 jaar vaarwel te zeggen en over te gaan op een nieuwe huisstijl. In de nieuwe huisstijl wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen de consumentenmarkt, zakelijke markt en wholesale.
Tele2 stapt over op nieuwe huisstijl
Frank, het zwarte schaap, neemt vanaf 27 november afscheid van Tele2. Het boegbeeld dat 5 jaar lang ingezet werd, maakt nu plaats voor een vernieuwde huisstijl. Destijds werd de Tele2 campagne gemaakt door Forsman & Bodenfors uit Zweden. Vanaf vandaag heeft de internet provider echter voor een vernieuwde strategie gekozen. Daar hoort natuurlijk ook een nieuwe site met een nieuwe huisstijl bij. Hierdoor is zwart niet langer de dominante kleur op de website.
Het vertrek van Frank werd op ludieke wijze kenbaar gemaakt via de Tele2 website. Cilesta van Doorn, directeur Brand & Communication Tele2 Nederland reageert op ironische wijze: “Wij respecteren de keuze van Frank en willen hem bedanken voor vijf geweldige jaren. Hij heeft ons niet alleen ontzettend geholpen om de bekendheid van Tele2 in Nederland nog verder te vergroten, Frank voorkwam ook kuddegedrag waardoor wij ons keer op keer wisten te onderscheiden van onze concurrenten.”
“Naast de 1000 medewerkers van Tele2 sloten ook veel van onze klanten het zwarte schaap de afgelopen jaren in hun hart. Maar Frank’s afscheid is ook een enorme stimulans. Wij gaan nu werken aan nieuwe mooie communicatie campagnes waarmee we iedereen in Nederland binnenkort weer zullen verrassen.”
Welke koers Tele2 precies gaat varen is nog niet bekend. Wel zal in de nieuwe merkvoering niet langer onderscheid gemaakt worden tussen Tele2 voor de consumentenmarkt, Tele2 Zakelijk en Tele2 Wholesale. Voor alle drie de bedrijfsonderdelen gebruikt men vanaf nu een en hetzelfde logo. Onderliggende gedachte voor de vernieuwde campagne ligt mogelijk in het feit dat Tele2 eerder dit jaar koos voor marketingbureau BBH London en KesselsKramer. Beide bureaus werken samen aan de nieuwe strategie en campagne.