Tele2 start nieuwe online community

Eind 2010 startte Tele2 al met een eigen forum om klanten online hulp te bieden bij vragen over internet, televisie vast- en mobiele telefonie. Dit was erg succesvol en daarom heeft de provider nu besloten om de online service verder te optimaliseren en een verbeterde online community te lanceren.

Tele2 start nieuwe online community om klanten te helpen bij vragen
Tele2 start nieuwe online community om klanten te helpen bij vragen

Tele2 wil zo goed mogelijk aan de behoefte van de klanten voldoen en lanceert daarom een vernieuwde community. Steeds vaker zoeken klanten online naar antwoorden op hun vragen over internet, digitale televisie en telefonie. Het eerste forum dat eind 2010 werd gestart was al erg succesvol. De provider geeft aan dat klanten elkaar direct vanaf het begin hielpen bij het beantwoorden van vragen. Toch wil Tele2 de online service verder optimaliseren om zo ook de mening van klanten te peilen over nieuwe producten en diensten.

Op de website forum.tele2.nl is een nieuwe omgeving gecreƫerd waar klanten en medewerkers van Tele2 met elkaar in contact kunnen komen. Veelal worden er oplossing geboden voor vragen en vinden bezoekers er extra informatie over (mobiel-)internet, televisie en telefonie van Tele2.

Het succes van de community stamt oorspronkelijk vanaf het begin in 2010. Het aantal bezoekers van het forum steeg continu en in september vorig jaar werd het Tele2-forum in de Social Media Monitor uitgeroepen tot het beste van Nederland. Tele2 wil de klanten graag verder voorzien in hun behoeften en optimaliseerde daarom de reeds bestaande community.

De community is een integraal onderdeel van de website van Tele2 en biedt naast actuele berichten over nieuwe producten ook informatie over storingen en ander nieuws. Daarnaast worden discussies op het forum automatisch gekoppeld aan relevante informatie die op andere plekken op de Tele2 website staan. Het Tele2 community-team verwacht nog veel meer klanten online te verwelkomen door de optimalisatie. Volgens eigen zeggen zou de interactie zijn verbeterd, is er een overzichtelijkere indeling en biedt de community enkele nieuwe mogelijkheden.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 20 april 2012.