Tele2 mikt op Nederlandse markt
De Zweedse telecomprovider Tele2 mikt vooral op de Europese markt nu het bedrijf zijn Russische activiteiten voor 3,5 miljard dollar heeft verkocht. Met name Nederland heeft voor de provider de toekomst want een 4G-licentie voor snel mobiel internet is aanwezig.
Tele2 wil met lage prijzen marktaandeel veroveren
Eerder wist Tele2 in Nederland tijdens de 4G-veiling al een licentie te bemachtigen, hiermee denkt het bedrijf nu flinke stappen te kunnen maken op het gebied van mobiele televisie. De Russische activiteiten heeft het Zweedse telecombedrijf inmiddels verkocht voor 3,5 miljard dollar aan staatsbedrijf VTB. Het opgeleverde geld wil men nu gebruiken om marktaandeel in Nederland te winnen. Met de 4G-licentie voor snel mobiel internet wil Tele2 zich vooral richten op de ontwikkeling van mobiele televisie.
In een interview met de Financial Times gaf topman Mike Parton aan dat de prijzen in Nederland veel te hoog zijn. Mede daardoor zou het volgens hem interessant zijn marktaandeel te winnen met lage prijzen. Of deze lage prijzen alleen gaan gelden voor het 4G-aanbod of ook voor ADSL en digitale televisie is nog niet bekend. Tele2 biedt sinds vorig jaar ook glasvezel abonnementen aan.