Tele2 ziet aantal klanten voor breedband en mobiel stijgen
Telecomprovider Tele2 heeft in Nederland goede resultaten behaald over het eerste kwartaal van dit jaar. De provider zag het aantal klanten voor breedband en mobiel stijgen en ook de omzet steeg met 3 procent, naar 157 miljoen euro. De prijzenslag op de markt voor mobiel internet, die Tele2 eerder aankondigde, lijkt zijn vruchten af te werpen.
Tele2 ziet aantal mobiele klanten verder stijgen
In het eerste kwartaal van dit kreeg Tele2 er 31.000 mobiele abonnees bij in Nederland. Daarmee kwam het totaal aantal mobiele abonnees op 875.000, de sterkste groei in twee jaar. Ook het aantal breedbandklanten nam toe met 1.000 tot 345.000 breedband abonnees. Het aantal klanten voor telefonie daalde opnieuw met 4.000 tot 51.000. Dat blijkt uit de laatste kwartaalcijfers van Tele2. Over het eerste kwartaal werd een omdat behaald van 157 miljoen euro. De telecomprovider investeerde daarnaast voor een recordhoogte van 56 miljoen euro. Daarbij liepen de investeringen in mobiel iets terug, maar op het gebied van breedband werd juist veel geïnvesteerd.
Tele2 schrijft de groei in mobiel vooral toe aan de introductie van de iPhone in zijn aanbod en de investeringen in het nieuwe 4G-netwerk. Daarnaast lanceerde het bedrijf ook nieuwe SIM-only abonnementen. Eerder vorig jaar liet Tele2 weten de prijzenslag op de markt voor mobiel internet via 4G te ontketenen. De prijzen voor snel mobiel internet lagen toen veel lager dan bij de concurrentie, zoals KPN, Vodafone en T-Mobile. Dat lijkt, gekeken naar de kwartaalcijfers, zijn vruchten af te hebben geworpen. Tele2 is naast Nederland ook actief in Zweden, Duitsland, Oostenrijk, Kazachstan, Kroatië en de Baltische staten. Hoewel de totale omzet van het telecomconcern zakte met 1 procent, steeg de omzet in Nederland met bijna 4 procent.