Tele2 ziet internetklanten verder dalen, groei mobiele klanten
In het tweede kwartaal van 2014 zag Tele2 het aantal internetklanten opnieuw dalen. Daar staat tegenover dat het aantal mobiele abonnees verder toenam. De provider zag de omzet met 7,6 procent dalen tot 146 miljoen euro.
Tele2 ziet mobiele abonnees stijgen, maar aantal internetklanten blijft dalen
Het aantal internetklanten is in het tweede kwartaal verder gedaald. Op de consumentenmarkt werd nog wel een positieve groei genoteerd, maar zakelijk nam het aantal breedbandlijnen met 1.000 af tot 367.000. Tele2 heeft deze cijfers van het afgelopen kwartaal kenbaar gemaakt. Daaruit blijkt dat het aantal mobiele klanten wel verder is toegenomen. De provider kreeg er ruim 27.000 klanten bij, waarmee het totaal uitkomt op 768.000 klanten. Vooralsnog vallende grootste klappen op het gebied van vaste telefonie.
Vaste telefonie wordt steeds minder populair, ook in het tweede kwartaal is het aantal klanten sterk gedaald. Tele2 ziet dan ook voornamelijk het aantal internetklanten en het aantal abonnees voor vaste telefonie dalen. De provider had eind 2010 nog ruim een half miljoen internetklanten, afgelopen kwartaal zijn er daar nog 367.000 van over. Voor telefonie waren dat er eind 2009 nog 362.000, tegen 90.000 klanten in het afgelopen kwartaal. Veel providers kampen met hetzelfde probleem, waarbij het aantal vaste telefonieklanten daalt.
Op het gebied van mobiele abonnees doet Tele2 het een stuk beter. Er werd een kwartaalgroei van 27.000 klanten genoteerd. In totaal heeft de provider nu 768.000 mobiele klanten. Dit waren er een jaar eerder nog 548.000, zo blijkt uit de kwartaalcijfers van Tele2. Naar eigen zeggen is de groei te wijten aan een ‘beter aanbod’ en nieuwe reclamecampagnes.