Sinterklaas koopt graag via het internet
De afgelopen drie weken is er ruim voor 170 miljoen euro aan Sinterklaascedeaus gekocht op het internet, dat is ruim 30% meer dan vorig jaar.
In totaal werd er tot nu toe 900 miljoen euro meer dan in 2007 door Nederlandse consumenten via het internet gekocht. Dit blijkt uit een onderzoek van Blauw Research in opdracht van de Thuiswinkel organisatie.
In 2007 kochten Nederlanders voor 3,89 miljard euro via het internet, nu is dat dit jaar al gestegen tot 4,8 miljard euro en de kerstinkopen zijn er nog niet bij geteld.
Die stijging is voornamelijk te verklaren door het feit dat steeds meer mensen de eenvoudige aankoopmethode via het internet ontdekken. Zo zijn er dit jaar 1,2 miljoen mensen die voor het eerst aankopen via het internet doen.
De middenstand reageert geschokt op de cijfers, in totaal werd er met sinterklaas dit jaar voor 531 miljoen euro uitgegeven, de 170 miljoen euro die via het internet werd uitgeven vinden ze dan ook veel.