Samenwerking binnen de televisiemarkt
De vier merken Philips, LG, Sharp en Loewe willen hun krachten gaan bundelen bij het ontwikkelen van applicaties voor de Smart TV. Dit offensief moet er voor zorgen dat het aantal applicaties wordt vergroot en de consument een betere ervaring krijgt met Smart TV.
Fabrikanten gaan samenwerken om betere Smart-TV ervaring te genereren
Momenteel zijn Smart TV’s erg populair en worden er tal van applicaties ontwikkelt om tv kijken voor de consument nog leuker te maken. Samsung is tot dusver de leider binnen deze markt met miljoenen downloads in de afgelopen maanden. Philips, LG, Sharp en Loewe willen hier wat aan doen en gaan samen applicaties ontwikkelen. Daarmee willen de fabrikanten uiteindelijk hogere verkopen terug zien wat de TV’s betreft en een ruimer assortiment bieden qua applicaties.
De vier merken zullen overigens wel hun eigen platform behouden voor het downloaden en gebruiken van applicaties. In Nederland biedt Philips momenteel de meeste applicaties voor de Smart TV. Dit komt mede door de samenwerking met Videoland, Uitzending Gemist, RTL etc. De meeste downloads worden aangeboden door Samsung, zij verkopen namelijk ook de meeste televisies.
In Nederland biedt Philips momenteel de meeste applicaties voor haar Smart TV’s. Dit komt vooral door de vele samenwerkingen met onder andere Videoland, Uitzending Gemist, RTL, etc. Samsung blijft de meeste downloads houden doordat het merk ook de meeste TV’s verkoopt. Philips heeft aangegeven de Smart TV interface binnenkort grondig aan te passen. Het uiterlijk wordt frisser en gebruikers kunnen hun favoriete content op de hompage plaatsen.