Mobiel internet blijft groeien
Mobiel internet en interactieve televisie zijn de belangrijkste groeimarkten voor telecomconcern KPN. Het bedrijf gaat dit jaar flinke investeringen doen in beide markten.
Mobiel internet blijft groeien.
Volgens KPN-topman Scheepbouwer kiezen steeds meer klanten voor mobiel internet als zij een abonnement afsluiten. Dit vanwege het steeds groter wordende aanbod van Smartphones en applicaties voor deze toestellen. Het percentage klanten met een mobiel internetabonnement steeg in 2010 van 18 tot 39 procent. KPN zag het aantal televisieklanten vorig jaar oplopen tot 1,2 miljoen, een stijging van 22 procent ten opzichte van 2009.
Scheepbouwer zei verder dat het een goed idee zou zijn als KPN mobiele abonnementen koppelt aan vaste pakketten waarin internet, televisie en vaste telefonie in huis worden aangeboden. ,,Je ziet namelijk dat het aanbieden van zulke pakketten een internationale trend begint te worden'', zei Scheepbouwer. ,,Maar momenteel zijn er geen concrete plannen voor.''
Volgens de KPN-topman is de tevredenheid onder klanten de afgelopen jaren verbeterd. De helpdesk van KPN krijgt sinds 2007 minder klachten. ,,Maar het is nooit goed genoeg. De service moet daarom veel beter'', vindt Scheepbouwer. Vorige week nog kwam de klantenservice van KPN negatief in het nieuws omdat ze BN'ers zouden voortrekken.