Mijlpaal voor Interactieve TV van KPN

Inmiddels heeft KPN ruim één miljoen klanten voor haar Interactieve TV-dienst. Deze mijlpaal werd naar eigen zeggen donderdag bereikt.

KPN: aandeel Interactieve TV-gebruikers bijna 59% van totaal aantal tv-abonnees
KPN: aandeel Interactieve TV-gebruikers bijna 59% van totaal aantal tv-abonnees

KPN heeft naar eigen zeggen nu meer dan één miljoen abonnees die gebruik maken van Interactieve TV. Daarbij telt KPN de Interactieve TV-klanten van de dochtermaatschappijen Telfort en XS4ALL bij elkaar op. Deze mijlpaal werd donderdag door KPN kenbaar gemaakt. Het concern zou nu in totaal ruim 1,7 miljoen tv-klanten hebben.

Interactieve TV van KPN wordt sinds 2006 aangeboden en is de afgelopen jaren sterk verbreed. In 2012 werden o.a. twee nieuwe diensten geïntroduceerd: Interactieve TV Online en WebTV. Zo konden klanten thuis Interactieve TV kijken via een laptop, tablet of smartphone. Daarnaast heeft KPN ook het zenderaanbod in de loop van de jaren flink uitgebreid. Klanten kunnen steeds meer HD-kanalen ontvangen en vorig jaar ging KPN in zee met de Amerikaanse betaalzender HBO.

Onlangs zijn ook de zenders TNT en Investigation Discovery toegevoegd. Beide zenders worden sinds 24 januari aangeboden bij KPN. De zender TNT kan worden ontvangen door abonnees met een pluspakket. Via het kanaal kan reclamevrij gekeken worden naar tv-series en films die vaak net in de VS zijn verschenen. Investigation Discovery is de grootste crime zender van Nederland.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 31 januari 2013.