Maandelijkse kosten belangrijkste reden keuze Triple Play
De motivatie van een consument om de kiezen voor een Triple Play pakket is nog steeds de maandelijkse kosten. Desondanks lijkt deze reden wel steeds minder belangrijk te worden.
Triple Play pakketten zijn nog steeds populair bij consumenten
Zo valt te lezen in het Triple Play insights rapport van Telecompaper. Redenen die samenhangen met bijvoorbeeld soorten zenders of snelheid van het internet lijken daarentegen steeds belangrijker te worden voor de consument. Redenen die te maken hebben met vaste telefonie laten overigens een forse daling zien. Steeds minder aanbieders nemen dit ook op in hun pakketten.
Verschillen per aanbieder
Ook per aanbieder zijn er duidelijke verschillen te zien. Zo blijft het kostenaspect bij onder andere Telfort zeer belangrijk, maar wordt Ziggo voornamelijk gekozen vanwege het tv-aanbod en KPN vanwege het goede imago. Daarnaast verschilt ook de manier waarop Triple Play abonnementen worden afgesloten per provider. De meeste Triple Play pakketten worden via het internet aangeschaft (51%), maar voor KPN werd dit voornamelijk in de fysieke winkels gedaan terwijl concurrent Ziggo voornamelijk online zijn contracten afsloot.
Minder overstappers
Uit het onderzoek is verder gebleken dat het aantal consumenten dat overstapt is afgenomen. Het betere imago van de providers, maar ook het aanbieden van Quad Play diensten spelen hierbij een belangrijke rol. Dankzij deze voordelen wordt er een grotere klantloyaliteit gecreƫerd. Doordat er steeds meer partijen deze Quad Play pakketten gaan aanbieden wordt verwacht dat dit aantal nog verder af zal nemen.