Kwartaalcijfers signaleren omzetdaling UPC
Kabelaar UPC zag afgelopen maanden de omzet dalen met ruim 7%. Toenemende concurrentie en prijsverhoging zorgden er voor dat de provider duizenden klanten verloor.
Magere kwartaalcijfers voor UPC Nederland
De kwartaalcijfers van UPC lieten afgelopen maanden een omzetdaling zien van 7%. Dat blijkt uit kwartaalcijfers die Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, publiceerden. De omzetdaling is vooral te wijten aan de toenemende concurrentie en de doorgevoerde prijsverhogingen. Het kabelbedrijf verloor hierdoor afgelopen maanden duizenden klanten.
Het succes van de Horizon settopbox staat in schril contrast met de omzetcijfers. Volgens CEO Mike Fries zijn de eerste resultaten van de Horizonbox bemoedigend. De nieuwe settopbox moet klanten ervan weerhouden over te stappen naar een concurrent. Binnen een paar weken sloten ruim 50.000 Nederlanders een tv- met internetabonnement af mét de Horizon settopbox.
Ondanks het succes van de nieuwe settopbox verloor UPC in Nederland het afgelopen kwartaal tienduizenden tv-klanten. Het kabelbedrijf zag in totaal het aantal klanten voor internet, telefonie en digitale televisie afnemen met 3.000, vorig jaar stond hier nog een nettowinst tegenover van 38.000. Volgens de directie zijn toenemende concurrentie en prijsstijging voor het triple play abonnement de oorzaken van de omzetdaling.