KPN verhoogt haar tarieven
De afgelopen maanden heeft KPN de tarieven van al haar diensten naar boven bijgesteld.
Klanten van Telfort, HI, HetNet, Debitel krijgen allemaal een hogere rekening voor de geleverde diensten, grootste concurrenten Vodafone en T-Mobile hebben geen prijsverhogingen doorgevoerd, aldus het Nederlands Dagblad.
HI en KPN brengen sinds kort ook weer aansluitkosten in rekening voor mobiele telefoonabonnementen met een looptijd van twee jaar. Voorheen moest voor kortere abonnementen al betaald worden voor aansluitingen.
Verder heeft KPN besloten om vanaf heden de belminuten voor mobiele telefoongesprekken naar boven af te ronden. Zo betalen KPN klanten dus voor een gesprek van bijvoorbeeld één minuut en twee seconden gewoon voor de volle twee minuten.
De strategie van KPN is erop gericht om er alles aan te doen om de winst te maximaliseren, vorig jaar (2008) deed KPN dit voornamelijk ten koste van haar leveranciers.
Dit jaar lijkt het dus de beurt aan de consumenten om de beurs te trekken voor KPN.