KPN trekt BN'ers voor
Telecom- en internetprovider KPN heeft een aparte klantenservice voor klanten met een belangrijke positie en bekende Nederlanders.
KPN geeft bekende Nederlanders voorkeursbehandeling
KPN verklaarde onlangs tegenover de Volkskrant dat vips voor problemen met telefoon en internet terecht kunnen bij een aparte klantenservice. Een woordvoerder van KPN verklaarde dat de service vooral bedoeld is voor mensen die vanwege hun functie een persoonlijk aanspreekpunt nodig hebben binnen het bedrijf.
Het blijkt dat KPN-topman Ad Scheepbouwer deze service in 2001 al heeft ingevoerd. KPN bepaalt zelf wie bij de categorie horen, maar diverse bekende Nederlanders zouden gebruik maken van de vip-service. Het zou hierbij gaan om BN'ers en mensen met belangrijke functies binnen bijvoorbeeld de politiek.
Bart Combee, directeur van de Consumentenbond,is verbaasd over de klantenservice. "Het komt mij nogal merkwaardig voor. Het betekent dus dat de ene klant niet de andere klant is bij het bedrijf. Dat hoort natuurlijk helemaal niet."