KPN biedt snelheidsverlaging
Afgelopen weken hebben klanten van KPN een brief ontvangen met daarin het aanbod om hun InternetPlusBellen abonnement te verlagen. Het is voor KPN niet mogelijk om de beloofde internetsnelheden op alle locaties te bieden.
KPN biedt klanten snelheidsverlaging
In april dit jaar heeft KPN de internetsnelheden verhoogd. Inmiddels blijkt dat het om technische redenen helaas niet mogelijk is om de beloofde hoge snelheid op alle adressen te leveren, waardoor de internetverbinding wegvalt of erg slecht is. KPN heeft toen besloten om haar boze klanten voor te zijn door de een brief te sturen met het aanbod over te stappen naar een goedkoper en minder snel abonnement.
Het gaat om klanten die eerst een Premium pakket hadden met en snelheid van 20Mbps, waarbij de snelheden zijn verhoogd tot maximaal 30Mbps. Dit blijkt helaas niet overal haalbaar waardoor klanten nu het aanbod krijgen om terug te gaan naar InternetPlusBellen Extra dat een snelheid heeft van 16Mbps.
Na de minder positieve publiciteit rond glasvezel en het afronden van mobiele tarieven heeft KPN er verstandig aan gedaan de klanten 'op voorhand' te informeren over het ontstane probleem. Ze voorkomt hiermee dat klanten overstappen naar andere providers en geeft een signaal af dat KPN haar klanten serieus neemt. Beter een minder betalende klant dan geen klant.