Kabelinternet via Ziggo won aan populariteit in 2009
Ziggo heeft in 2009 flink wat nieuwe abonnees erbij gekregen. Het aantal groeide met 9 procent naar bijna 7,2 miljoen. Vooral triple-play won aan populariteit, dat is tv, telefonie en internet via dezelfde provider; in dit geval dus Ziggo.
Ziggo deed goede zaken in 2009.
Aanbieder van kabeldiensten Ziggo heeft vorig jaar goede zaken gedaan, de omzet steeg met bijna 4 procent. Ook het aantal abonnees nam toe waarbij vooral abonnement aan populariteit wonnen waarbij 1 of meer diensten worden gecombineerd.
Ook digitale televisie won aan populariteit, in 2009 keek meer dan de helft van alle abonnees digitale televisie. Een jaar eerder was dat nog maar een derde. Over interactieve televisie is niets bekend gemaakt in de jaarcijfers.
Naast deze cijfers blijkt ook de klanttevredenheid te zijn toegenomen bij Ziggo. Voor 2010 verwacht Ziggo introductie van 120 Mbps en nog meer triple-play abonnement te verkopen. Dit is het abonnement waarbij de Ziggo abonnee tv kijkt, telefoneert en internet via Ziggo.
Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 07 april 2010.