Internet steeds belangrijker in marketing
Internet word door steeds meer bedrijven gebruikt om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te motiveren om hun bedrijf te kiezen. Vooral ´social media´ gaat een steeds grotere rol spelen.
Social Media worden steeds belangrijker in marketing strategie van grote bedrijven.
´Social media´-concepten zoals Hyves, Facebook en Twitter worden door steeds meer bedrijven gezien als het ultieme middel om de achterban op de hoogte te houden over leuke acties en aanbiedingen. Zo scoorde Albert Heijn heel goed met de Hyves-actie waarbij je je eigen pagina in Beestie-stijl kon ´pimpen´.
Internetprovider Tele2 houdt alle uitingen over het bedrijf via social media nauwkeurig in de gaten. Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt bij Tele2, constateert dat het volgen en meepraten via social media er niet 'zomaar een beetje naast' kan worden gedaan. Ook andere grote bedrijven maken steeds meer gebruik van deze ´nieuwe trend´ op internet.
Volgens de Social Media Monitor 2010 is bijna zeventig procent van de 100 grootste Nederlandse bedrijven vertegenwoordigd op minimaal één van de zes bestaande social media concepten. Tele2 en ING scoren heel goed, en krijgen ook van hun klanten positieve beoordelingen over het beantwoorden van opmerkingen van gebruikers via social media.
Al met al is wel te zeggen dat bedrijven die investeren in social media, en daar actief mee aan de slag gaan steeds meer gewaardeerd worden door hun klanten.