Internet met meeste storingen: Telfort
Uit een analyse van ruim zestien duizend storingen die de consumentenbond in 2010 verzamelde, blijkt Telfort het slechts te scoren.
Internet met meeste storingen: Telfort
Maar liefst 83% van de panelleden met internet van Telfort had een of meerdere storingen in het afgelopen jaar. 40% van hen zelfs meer dan drie keer. Internetprovider XS4ALL werd tweede, maar scoorde in een onderzoek van tweakers naar de beste internetprovider van 2010 ook erg hoog. Blijkbaar zijn klanten van XS4ALL ondanks de storingen toch zeer tevreden.
De meest voorkomende storing is de zogenaamde 'dode lijn' waarbij er helemaal geen internetverbinding is. Acht van de tien panelleden in dit onderzoek hebben dit meegemaakt. Met name abonnees van Telfort en Caiway hebben hier veel problemen mee gehad.
Een ander veel voorkomend probleem dat voor veel ergernissen zorgt is de slechte bereikbaarheid van helpdesks. Bij Caiway moest meer dan de helft van de bellers heel lang wachten, of kreeg helemaal niemand te spreken. Bij UPC, Telfort en KPN ligt dit percentage boven de 30%. Op klachten via de mail, brief of webformulier kreeg ruim 30% helemaal nooit een antwoord. Maar het kan ook anders, provider Zeelandnet reageerde op 93% van de klachten.