Extra KPN-zendmast voor Serious Request in Leeuwarden
Provider KPN heeft vanaf 18 december zes dagen lang een extra zendmast geplaatst bij het ‘Glazen Huis’ om de capaciteit van het mobiele netwerk te vergroten. KPN plaatst te tijdelijke zendmast om de verwachte drukte op het netwerk op te vangen. Veel mensen maken op relatief kleine oppervlakte gebruik van internet en telefonie.
Verschillende providers steunen 3FM Serious Request actie
Voor de Serious Request actie van 3FM heeft KPN een extra zendmast geplaatst. Vanaf vandaag stappen in Leeuwarden Giel Belen, Coen Swijnenberg en Paul Rabbering in het ‘Glazen Huis’ om geld op te halen voor hygiëne en drinkwaterprojecten in ontwikkelingslanden. Komende zes dagen verwacht de provider extra drukte op het netwerk en plaatst daarom een extra zendmast om de netwerkcapaciteit uit te breiden. Een 27 meter hoge mast moet er voor zorgen dat de vele bezoekers probleemloos kunnen bellen, sms’en, Facebooken, Twitteren en WhatsAppen.
Garanties dat het netwerk niet overbelast raakt geeft KPN echter niet. Ieder jaar komen er honderdduizenden bezoekers naar het Glazen Huis. Het Glazen Huis zelf is voorzien van een gesloten glasvezelnetwerk. De glasvezelverbinding zorgt voor de doorvoer van beeld en geluid van en naar het Glazen Huis voor tv- en radio-uitzendingen. Dit gesloten netwerk is aangesloten op het landelijke glasvezelnetwerk van Eurofiber.
Verschillende providers steunen de Serious Request actie. Bij Caiway is “101 TV 3FM Serious Request” in december de zender van de maand. Telfort, Lijbrandt, XMS en Concepts bieden het themakanaal ook gratis aan voor al hun abonnees. Ook kan men bij UPC een plaat aanvragen via de Rode Knop op de afstandsbediening. Daarmee steunen UPC-klanten met digitale televisie de Serious Request actie.