Het aantal tv-abonnees bij KPN stijgt

In een toelichting op de jaarcijfers heeft KPN- CEO Eelco Blok aangegeven dat het aantal tv-abonnees afgelopen jaar is gestegen. Daarnaast gaat de provider lagere tarieven en nieuwe diensten aanbieden voor mobiel-internetabonnementen.

KPN ziet stijging aantal tv-abonnees en gaat tarieven mobiel internet aanpassen
KPN ziet stijging aantal tv-abonnees en gaat tarieven mobiel internet aanpassen

KPN zag het aantal tv-abonnees afgelopen jaar stijgen tot 1,4 miljoen huishoudens. De provider geeft in een toelichting op de jaarcijfers aan op de markt voor digitale tv nu een marktaandeel van 17% te hebben. Uit feedback van klanten blijkt wel dat veel klanten nog ontevreden zijn over de tarieven die KPN hanteert voor mobiel-internetabonnementen.

Volgens KPN-CEO, Eelco Blok, gaat de provider hier wat aan doen en de tarieven verlagen. Gekeken naar de digitale tv markt lijken veel klanten tevreden over het televisieaanbod van KPN. De provider biedt Digitenne (ether) en Interactieve TV (internet) voor haar tv-abonnees. Dat blijkt ook uit de cijfers van afgelopen jaar. Het aantal tv-abonnees nam in 2011 met 200.000 toe, deze groei is voor een groot deel te wijten aan de komst van Interactieve TV. Digitenne verloor namelijk bijna 70.000 abonnees.

De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) voor tv-abonnees steeg het afgelopen jaar van 11 naar 12 euro. Per klant zet KPN gemiddeld 1,9 vaste diensten af zoals tv, internet of telefonie. Dat is in totaal 10% meer dan in het jaar 2010. De provider hoopt daarnaast om eind dit jaar 70% van zijn DSL-klanten downloadsnelheden te bieden tot 40 Mbps.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 25 januari 2012.