Aantal kijkers KPN Digitenne blijft groeien
Uit de cijfers van het 2e kwartaal van telecomnunicatiebedrijf KPN blijkt dat er weer flink meer abonnees bij zijn gekomen voor televie kijkers via Digitenne en KPN Interactieve Televisie.
Volgens KPN zelf heeft het bedrijf een marktaandeel van 23% op de digitale televisie markt en 12% van de totale markt voor televisie aanbieders. In totaal zijn er nu 886.000 televisiekijkers via KPN, vooral Digitenne is een succesverhaal. Slechts 60.000 kijkers gebruiken KPN Interactieve Televisie, de rest van de abonnees maakt gebruik van Digitenne.
KPN stelt dat het systeem waar Interactieve Televisie opdraait nu volledig stabiel is en klaar voor een grote uitrol door het hele land. Hier zal KPN ook HDTV gaan aanbieden, TV kijken met een nog beter kwaliteit. Verder kondigde KPN aan dat Digitenne 1 euro duurder gaat worden bij 1 ontvanger, dit komt dan neer op 8,50 euro per maand in plaats van de 7,50 welke KPN nu nog hanteert.
Consumenten mogen door de prijsverhoging het contract verbreken wat interessant kan zijn door de vele acties die momenteel lopen bij de diverse digitale televisie aanbieders.